hele erge hoofdpijn maar maar weinig alcohol gedronken hoe kan dit?

Ik heb gisteren ongeveer 3 glazen alcohol gehad. Ik kreeg gisteren toen ik in bed lag ineens hele erge hoofdpijn. Dit is nu alleen nog maar erger. Ik was helemaal niet dronken (niet eens aangeschoten) dus het kan geen kater zijn. Hoe kan het dan dat ik zulke hoofdpijn heb? of heeft het niks met de drank te maken? Het was wel de eerste keer dat ik meer dan 1 glas gedronken heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
44.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi paplepel probeer anders heel veel water te drinken en paracetamol te nemen en op de bank\bed te liggen eet genoeg en hopelijk gaat het dan over! ( ik zet het bij reactie omdat ik geen dokter ben en ook niet weet of dit antwoord klopt ) ps. als het niet over gaat even naar je huisarts bellen!
pss. Beterschap!

Antwoorden (9)

Het kan door verkeerde wijn komen (met veel tannine) Had ik vorige maand ook. Dat noemt men koppijnwijn! Als dit het niet was weet ik het niet...

Toegevoegd na 10 uur:
Of ik bedoel wijn met sulfiet (zie het antwoord van Samuel1304)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je lichaam gewoon niet tegen (die hoeveelheid) drank kan. Als het aan blijft houden zou ik even de huisarts bezoeken, die kan je vast verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol stimuleert de vochtafscheiding. Je verliest meer vocht dan je tot je neemt. Dit kan de hersenvloeistof benadelen. Hierdoor kunnen de hersenen, die altijd omgeven zijn van vocht, gevoeliger worden voor beweging
waardoor hoofdpijn ontstaat.
Het is dan wel geen kater door teveel drank, maar door te veel voor je hersenen, die dit van jou niet gewend zijn.

Het kan echter ook zo zijn dat je gewoon hoofdpijn hebt zoals iedereen wel eens meemaakt. Dit hoeft niet door alcohol veroorzaakt te zijn, maar kan ook slaapgebrek, te weinig gegeten, spanningen, verkeerde houding en te warm weer of teveel zon. Hoofdpijn kan snel ontstaan en dat betekent dat je het even rustig aan moet doen.
Neem een paracetamolletje en ga even liggen, dan is het zo weer voorbij.
amc
12 jaar geleden
Ik denk omdat het de eerste keer was dat je daar aan moest wennen en dat dat de hoofpijn veroorzaakte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goedkope wijn was zal er waarschijnlijk veel sulfiet (conserveringsmiddel) in zitten en die kan ook een flinke hoofdpijn teweegbrengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat bedoel ik geloof ik! Ik haal die 2 dingen wel eens door elkaar (sulfiet en tannine).
+
Probeer de volgende keer 2 glazen water te drinken voordat je gaat slapen. Alcohol haalt de zuurstof uit je hersenen en dit kan hoofdpijn veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol trekt geen zuurstof uit je hersenen maar vocht.
Per glas alcohol 1 glas water drinken (om en nabij, je bent geen kameel, maar drink wel even flink water). Alcohol is gif en je lichaam wil dat afscheiden. Dus daarom heb je hoofdpijn. Neem 2 glazen water en gelijk maar een paracetamol, dan ben je er wel vanaf. Volgende keer eerst beginnen met 2 glazen water om een bodempje te leggen en neem tussen de borrels door ook een glaasje water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien de hele dag in de zon gelopen/gezeten? Als je dan s'avonds alcohol drink, dan kan dat ook hoofdpijn geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ergens eens gelezen dat hoofdpijn vaak komt door onvoldoende vocht te hebben gedronken. Alcohol ontrekt vocht net als bv koffie.
Het schijnt als je minimaal twee tot drie liter water verdeeld over de dag drinkt dat je een hoop tegenhoud.
Migraine enz. is weer wat anders natuurlijk maar bij deze.