Wie heeft het merk coca cola bedacht? Is het altijd die 125jaar hetzelfde product? Is het van afkomst uit Nederland?

Zag de reclame en was zo benieuwd...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Het beste antwoord

Coca cola was bedacht door een Amerikaanse apotheker
En was bedoelt voor een kater. Het recept is toen over gekocht en de gene die het kocht is toen in elk café waar hij kwam vroeg hij naar coca cola en daar kwam hij elke dag tot hij coca cola had. Coca cola word vooral aan de west kust gedronken. En mede dankzij de 1ste wo kreeg het een boest de soldaten kregen een blikje.( wat toen ook bedacht was.) daardoor kwam coca cola in Europa.
Coca cola en pepsi ( wat in het ooste van USA gedronken word) hadden in de jaren 50 tot 70 ook een soort maffia oorlog. Nu is dat wel anders. Maar rond WK's en andere evenementen koopt coca cola 1km rond het gebied af en mag er alleen maar producten van coca cola verkocht worden. Ik hoop dat je zo info genoeg heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat ik weet is dat het eensportdrank was vroeger met selde naam en er zat echt cocaine in vandaar die naam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-, das dus echt niet waar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus? :O sorry mijn excuses, dit wist ik dus echt niet zal kijken of ik er nog een + van kan maken, anders nogmaals sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukt 1+ erbij - blijft ;)
Staat me iets van bij dat het met de kerstman te maken had, overgewaaid uit Amerika. Maar waarschijnlijk zit ik daar helemaal naast, aan Wikipedia te zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat was een reclame actie dacht ik. De min is trouwens niet van mij ;)
Ik verwijs je graag door naar het volgende Youtube filmpje, en de pagina uit de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coca Cola is uitgevonden door een Amerikaanse Apotheker!
En de kleur zou normaal groen zijn zonder kleurstoffen.
Ik heb dit ooit gelezen even zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ziezo check de bron ik had gelijk :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Coca-Cola is uitgevonden in 1886 door de apotheker John Pemberton, die het drankje ontwikkelde als een non-alcoholisch alternatief op de door hem verkochte alcoholische imitatie van de destijds populaire Vin Mariani. Het werd verkocht in kruikjes, als dikke siroop wat je zelf moest mengen met water. Nadat een barman op een gegeven moment het een idee vond om het te mengen met koolzuurhoudend water is coca-cola ontstaan zoals we het nu kennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op de site van Coca Cola, je zal verbaast staan wat ze allemaal over hun eigen bedrijf en hun eigen producten weten ;-)

De drank komt uit Amerika, is in 1886 bedacht door een drogist, Dr. John Styth Pemberton en de naam en het originele logo komt van de hand van zijn vriend/boekhouder Frank M. Robinson.

Maar al in 1888 verkochten ze het bedrijf en recept voor 500 dollar aan Asa G. Candler, en deze laatste is de oprichter van de coca cola compagnie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wowie interessant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+