Het transport van dit bier is duur, wat van ver komt moet je transporteren en dat is niet goedkoop.
13 jaar geleden
Het bier wordt uit Mexico verscheept. Dat is een redelijk lange toch naar Europa, vandaar dat het zo duur was.

In de V.S. is het al een stuk goedkoper, omdat dat naast mexico ligt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarnaast moet over bijna alles wat van buiten de E.U. komt een grote importbelasting worden betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Mexico is het helemaal geen duur bier, maar omdat er hoge import kosten betaald moeten worden in Europa wordt het bier hier een stuk duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Europese Corona's komen veelal uit Spanje, vanwege de importkosten ligt de prijs dus vrij hoog.
je kunt misschien ook eens Deperado proberen die is vind ik lekkerder.
er zijn trouwens no ook kleine Corona's : Coranita's oid; rond de € 1,11 kosten deze p/st.
Bronnen:
13 jaar geleden
Heeft alles te maken met exclusiviteit.

Corona wordt in Nederland neergezet als exclusief bier. Mooie fles, met een hip karakter. Hier is een bepaalde prijs aan gekoppeld.

Dat de Europese Corona's uit Spanje gehaald moeten worden en dat er dus transportkosten zijn is van mindere invloed. Er zijn genoeg voorbeelden van producten, die ook van ver komen en niet zo duur geprijsd zijn.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Corona wordt in duitsland gebotteld.... zelfde als dat heineken ook niet naar china of amerika wordt getransporteerd.... Die hebben daar fabrieken staan ( lees als brouwerijen) en er wordt een mooi comercieel plaatje omheen gedaan en daarom betalen we zo veel...