Ik wil graag koffie leren drinken, want ik lus het niet! Hoe pak je dat het beste aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
8.3K

Het beste antwoord

Ik luste het eerst ook niet, nu is het zo onderhand een verslaving. Als je wel chocomel lust kun je eens café choco proberen. Die is bij lange na niet zo bitter. Veel suiker wil ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

wat een vreemde logica heb jij, maar goed. gewoon blijven drinken eerst met veel suiker en geleidelijk aan minder. of met melk of niet. of zoetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel veel melk en suiker er in gooien tot je het wel lust.
en langzaam aan steeds minder melk en suiker gebruiken.

maar als je het niet lust warom zou je het dan willen?
je kan ook thee of chocomelk drinken als alternatieve warme drank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koffie is gewoon niet lekker :) daarom doen we er vanalles in om het lekker te maken, zoals suiker en melk.
Ben je daar aan gewend dan vind je het ook lekker, dan gaan we weer iets weglaten, zoals de melk of de suiker, na een paar dagen vinden we dat ook lekker.
Kortom je went aan de smaak en gaat die dan pas lekker vinden. Ik drink sloten zwarte koffie, maar begon ook met koffie met suiker en melk , maar omdat je als je veel koffie drinkt dan ook veel suiker binnen krijgt stop je daar op een gegeven moment mee. Na een paar dagen wil je niet anders meer.
met bier is het hetzelfde, je eerste pilsje is echt niet lekker ook je eerste sigaret niet, maar even doorzetten en het is wél lekker.
Het is dus de gewenning die het lekker maakt.
fremar
13 jaar geleden
Iets wat je niet lust, hoef je toch niet leren te drinken?
Maar goed jij zit mischien wel in dezelfde situatie als ik zat.
Ik luste vroeger ook nooit koffie, maar ik dronk altijd wel gezellig mee met mensen. Uiteindelijk ben ik het wel lekker gaan vinden, dus mijn tip voor jou is; blijf het gewoon zovaak mogelijk drinken en uiteindelijk raak je eraan gewend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bouw gaan werken schijnt enorm te helpen. Daar ben je het sukkeltje als je niet ff een bakkie pleur meedrinkt, en dat wil je niet zijn met de gemiddelde bouwvakkers van tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig antwoord maar niet echt zinvol.
NIET met gewone koffie beginnen (koffiezetapparaat).
Koop oploskoffie waarbij je jouw smaak neemt (zoet, zacht). Voldoende melk(poeder) gebruiken.
Na enige tijd ben je gewend en ga je het lekker vinden. Dan overstap koffiezetapparaat proberen.....

Lukt dit niet, stoppen en drinken wat je wel lekker vind.. Koffie is geen "must".