in welke frisdrank zit geen suiker?

In welke frisdrank zit geen suiker, of vervanging ervan?
En dan bedoel ik niet water, melk of tomatensap ofzo.
Is er een frisdrank die niet zoet is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
8.9K

Antwoorden (7)

Spa Rood en Spa Blauw. Idem bij Sourcy etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sjah, ik denk dat t verders gewoon niet bestaat dupke.. als dr geen suiker in zit dan zit er wel zoetstof in..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naja ik ben geen frisdrankenkenner, maar ik ken geen niet-zoete frisdrank. Waarschijnlijk zit in tomatensap trouwens ook wel glucose of fructose of andere natuurlijke suiker..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dupke: De karakteristieke eigenschap van frisdrank is dat het koolzuur bevat en gezoet is met suikers/zoetstoffen... Dus als je iets één frisdrank noemt dan blijft er heel weinig over dan Spa Rood, Sourcy etc...
Coca Cola Zero.
Zero sugar.

Toegevoegd na 2 minuten:
0.8 kcal per 250 ml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, ijsthee. Niet de ijsthee die je in de supermarkt kan kopen van Lipton (die zijn gezoet met suiker of suikervervangers), maar de ijsthee die je in Chinese Toko's kan kopen. De meeste daarvan (zowel groene als zwarte) zijn geheel ongezoet.
Maar ijsthee kan je natuurlijk ook heel makkelijk (en goedkoop) zelf maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rivella is een frisdrank zonder suiker of aspartaam.

Of je het niet zoet vind weet ik niet. Mijn vader vind het heerlijk en die houd ook niet van zoet.

En anders zelf Icetea maken das heel makkelijk ongezoet.

Toegevoegd na 1 minuut:
In rivella zit echter wel sacharine.. (mijn fout)

Toegevoegd na 3 minuten:
Helaas, frisdrank heeft als een van de basis ingredienten suiker/zoetstof.

toch maar zelf aan de slag dan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In geen enkele!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk in alle light producten (cola light, etc.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor in alle lights zitten suikervervangers...
volgens mij zit in alle frisdranken wel suiker en/of suikervervangers... maak daarom je fris(se)drank zelf....

maak een flinke pot kruiden- of vruchtenthee, laat die afkoelen en klaar is je suikervrije frisdrank... je kunt er zelfs ijsklontjes van maken...

als je het wilt zoeten, maar zonder suiker of kunstmatige middelen zou je honing of stevia kunnen gebruiken...
stevia is als kruid, zolang het niet als zoetstof wordt verkocht, gewoon te verkrijgen in Nederland en België in natuurvoedingswinkels... het is verkrijgbaar in meerdere vormen: extract, wit poeder, gemalen blad en kristal (stevioside)... het mag niet als suikervervanger verkocht worden...

Toegevoegd na 3 minuten:
het schijnt dat frinsdrankproducenten stevia ook 'ontdekt' hebben...

http://www.allstarhealth.com/blog/supplement-industry-news/soda-giants-wake-up-to-stevia/