Vanaf welke leeftijd is alcohol niet meer schadelijk ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
3K
jc54
13 jaar geleden
Vanaf 12 jaar, dan begint de whisky echt goed te worden.......

Antwoorden (14)

geen. Alcohol is en blijft altijd schadelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alchohol blijft altijd schadelijk het is eigenlijk een vergif voor ons lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol IS en BLIJFT altijd schadelijk. Ongeacht je leeftijd !!!
13 jaar geleden
Alcohol is in feite een gif en zal daarom altijd schadelijk blijven. Maar in de jeugd (tot 21 jaar) leren jongeren nog veel waardoor drinken gevaarlijker is omdat het het groeien van de hersenen tegengaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol is puur gif voor je lichaam en is dus altijd schadelijk hoe oud je ook word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf de leeftijd dat je sterft ;) Nee, serieus: alcohol is en blijft een schadelijke stof, op eender welke leeftijd. Net zoals alle stoffen die je binnenkrijgt schadelijk kunnen zijn, vanaf een bepaalde hoeveelheid (afhankelijk van de stof en je eigen kwetsbaarheid ervoor).
Alcohol met mate zal geen onoverkomelijke schade berokkenen, maar trop is teveel, op eender welke leeftijd dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shoot! zaten op hetzelfde moment te typen.... erg hoor dat sterven ! :OP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de enige zekerheid in een mensenleven, he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep,#SLURP# en daar #HIK# moet op gedronken worden #BURP# :O)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooh Euca...! En dat wil het goede voorbeeld geven? Jij zuip(be)schuitje!! ;oP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sjesus.... wat dénk je nou van mij!!? (paar borrels en sta op de kop haha)
dit was ik niet hoor!!! mijn slechte nichtje kruipt hier weleens achter de computer..... ook die maakt meer kapot dan je lief is.... mijn imago bijvoorbeeld (das toch al niet echt wat haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nichtje is nuchter en weer pleiten, nu kan ik eindelijk eens dat plusje geven.... (van je fam moet je het maar hebben...wazig volk) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ja, het arme kind de schuld geven... kun je wel..?
Zijn die andere ontdeugende reacties soms ook van haar, mmmm? :p Lijkt me wel iemand waar je lol mee kan hebben dan.
Mmmmm, is dit de gespleten persoonlijkheid waar Wendy het over had en komt 'mijn neef' af en toe bij me langs?? woehaaa!!!! Hee, Euca, ik neem het natuurlijk terug als je écht een pesterig nichtje hebt, dat weet je he!
op de dag, of na je sterfdatum. dan kan iemand in principe op sterk water (alcohol oplossing 70%) en heeft het soms zelfs gunstige effecten.

voor die tijd heeft je lever veel werk om het gif uit je lijf te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo benieuwd of jij dat zelf bent op de foto .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, nee ik ben een ouwe toverkol
op de foto zie je mijn jonge frisse tovenaartje, ook wel zoontje genoemd :O))
Je hersenen ontwikkelen zich nog tot je dertigste. Vooral het stuk net achter je voorhoofd (frontale lobben) ontwikkelt zich nog lang en langzaam door en dat is nu juist het stuk waarmee je leert betere afwegingen te maken maar ook goed kunt plannen.
Het is al met al zo ongeveer het beste stuk gereedschap wat een mens heeft en dronkenschappen brengen dat precisie-instrument grote schade toe.
Wees dus voorzichtig met alcohol, zeker voor je twintigste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol is echt slecht voor je zolang je in ontwikkeling bent, pakweg tot een jaar of 18 - 20. Het kan beschadiging in je hersencellen geven, omdat dat allemaal nog aan het ontwikkelen is.
Als je volwassen bent, kun je er lichamelijk wat beter tegen maar het blijft iets wat door het lichaam afgebroken moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf elke leeftijd blijft het schadelijk, maar na je 22ste is alcohol minder effectief op de groei van je hersencellen. Blijf je daarna drinken, dan blijven je hersencellen zich afbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de wet schrijft de leefttijd 16 voor maar als je alcohol dinkt is het natuurlijk altijd slecht voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wettelijke leeftijdgrens van 16 jaar voor alcoholverstrekking is gebaseerd op gezondheidsrisico’s van alcoholgebruik voor jongeren.

Kinderen en jongeren onder de 16 jaar zijn extra gevoelig voor alcohol, omdat hun lichaam nog volop in ontwikkeling is.

Alcoholgebruik op jonge leeftijd tast de ontwikkeling van de hersenen aan, is schadelijk voor diverse organen, geeft een extra groot risico op acute alcoholvergiftigingen en vergroot de kans op verslaving op latere leeftijd.

Maar het blijft natuurlijk ook schadelijk als je ouder bent dan 16 jaar, vooral voor de lever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij overmatig gebruik is en blijft alcohol schadelijk ongeacht je leeftijd. Het is 'gif' voor je lever en deze moet het weer zien af te breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol op zich is niet schadelijk en een kleine hoeveelheid zelfs goed voor je.

Natuurlijk uitgaande dat je uit de groei bent (rond je 25ste) kan het helemaal geen kwaad 1 alcoholische consumptie per dag te nuttigen (en 1 consumptie is niet 1 kratje bier of 1 fles wodka)