Heeft iemand ervaring met het malen van koffiebonen zonder koffiemolen of koffiemaler? Kan dit überhaupt? En als het kan, waarmee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook benieuwd wat nou het smaakverschil is als je het eindresultaat hebt gemalen met een molen of vijzel, of wanneer je het hebt gesneden met een staafmixer of blender..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inmiddels heb ik de koffiebonen fijngemalen tot korreltjes met een raspmolen en daar koffie van gezet. Dit leverde een iets te waterig resultaat op.
Mijn volgende poging zal zijn na de raspmolen die korreltjes ook nog fijn stampen in een vijzel en dan daarvan koffiezetten.

Het beste antwoord

ja dat kan prima.
het kost je alleen iets meer moeite.
om te beginnen kan je een pepermolen pakken als je die hebt. wel eerst goed schoonmaken natuurlijk, maar koffiebonen passen in de meeste pepermolens prima en er komt prima gemalen koffie uit. het kost je alleen wel wat inspanning, dat zul je wel merken...

verder kan je ook een vijzel nemen, dat is een stevige kom met een stamper, waarmee je de bonen ook prima fijn kan stampen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies waar ik aan zat te denken, een molen of vijzel.

Andere antwoorden (3)

je kan ze ook in de blender of de snijkom van de staafmixer doen. Niet te veel tegelijk als je de staafmixer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het malen kan wel, bijv met een zo'n zoutmolen MAAR als je van plan was erna koffie mee te maken.....

Wij hadden ooit zo'n leuke ouderwetse koffiemolen die je met de hand kon laten malen, leek me zo leuk om daar bonen mee te malen en koffie van te zetten.

Wat eruit kwam ZAG er net zo uit als gemalen koffie uit een pak maar het smaakte helemaal niet naar koffie. Achteraf bedacht ik me dat hij waarschijnlijk heel bot was en dat het poeder toch veel grover was en dan zet je er GEEN drinkbare koffie mee.

Je hebt niet voor niets snelfiltermaling in de supermarkt, er is blijkbaar gemalen en gemalen.

Dus het antwoord is: malen, ja dat kan, drinkbare koffie: dat is dus de vraag
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ha ha, ik denk dat hij gewoon bot was of zo en je wilt niet weten hoe lang wij heel stoer gewoon die koffie hebben gedronken, zo leuk vonden we dat ding......
Je kan de bonen in een theedoek doen en dan de bonen tot poeder slaan met een hamer. Zelf gebruik ik toch liever een molen.