nee dat is niet schadelijk.
voor school moest ik daar een onderzoek voor doen.
Er kwam uit dat het pas schadelijk is als je
ong. 3/4 blikjes per dag drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja net een artikel over gelezen op Ad nl je word er misselijk van en krijgt diarree en je krijgt er een hoge bloeddruk van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik vind dat onzettend schadelijk ik zou wel even na gaan denken in 1 blikje zitten 5 suikerklontjes 15 per week. 15x52= 780 suikerklontjes per jaar. In Energy drank zitten ook schadelijke stoffen denk aan zoetstoffen. Ik zou er mee stoppen en lekker gewoon thee gaan drinken

Toegevoegd na 12 minuten:
Laten we nou ook nog even gaan kijken naar hoeveel suikerklontjes je in 10 jaar binnen krijgt als je elke dag 3 Engery drankjes neemt:

780x10= 7800!

Toegevoegd na 57 minuten:
Ik bedoel natuurlijk elke week 3 blikjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoeveel suiker zit er in cola? En in uw berekening moet je 3 blikjes per dag drinken terwijl er op de meeste blikjes al staat aangegegeven dat je er max. 2 per dag mag drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In cola zit rond de 5-7 klontjes suiker
Zo met mate gedronken, nee hoor. Geniet er maar van. Er is al zoveel schadelijk in ons eten en drinken, maar zolang je het met mate doet, geen zorgen.
Als je het 's avonds drinkt, goed je tanden poetsen voor het naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je dit s'avonds drinkt, je de eerste uren niet zal slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeft niet net voordat je gaat slapen maar ergens in de avond. Doen hier de jongelui regelmatig.
Ja, het is schadelijk,
zie dit artikel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo iemand had hier net al over 2e antwoord - van mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schadelijkste , het suiker daar spreken ze niet over.
En ja....wanneer ik dagelijks 2 liter koffie drink zal dat ook wel schadelijk zijn.
Ik vrees dat die 'wetenschappers' uit de hoek komen van verregaande regelgeving... die een pintje ook 'gevaarlijk' vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan. Ik meld hierbij alleen maar de bron, zodat het is na te lezen voor een ieder! Er staat namelijk in bovenstaand artikel (2e) niet bij dat het ook hartklachten en hartstilstand kan veroorzaken, vandaar mijn toevoeging!
De meeste zijn even ongezond als een blikje Cola , door het suikergehalte.
Er zitten wel stoffen in zoals cafeïne en taurine , die op zich zo schadelijk zijn als een potje koffie . Maar door de hogere concentratie kan het wel het slapen tegen gaan en hartkloppingen veroorzaken.
Een paar blikjes per dag is geen probleem ... maar om bijverschijnselen te vermijden , best niet te veel drinken.
Dan is het alsof je 2 liter koffie op hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier natuurlijk wel om tieners en jongeren, een doelgroep die niet standaard s'morgens bij het ontbijt aan de koffie zit toch??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraagsteller heeft het over twee tot drie blikjes per week , he
Niet over twee tot drie per uur.
'Gezond' zal het wel niet zijn ,maar dat is Coca ook niet.
Nee, het is niet schadelijk. Het werkt alleen bloeddrukverhogend. aantal jaren terug heb ik er een verslag over gemaakt en kwam deze vraag ook op orde. Maar bij alles is teveel slecht/schadelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is volgens mij niet heel schadelijk maar het is ook niet goed voor je. Er zit veel zuiker en anderen zoetstoffen in waardoor je voor een tijdje heel actief bent maar naar een tijdje moeër bent dan daarvoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is Schadelijk ook voor je Hersenen niet als je er 1 a 2 perdag drinkt! Wel als je er 6 of 7 doet! Verder rest is het een af rader voor je Gebit er zit namelijk Citroenzuur in dat maakt je glazuur zwak waar door het suiker wat ook in energy zit, Makkelijker gaatjes maakt. Oplossing: Energy door een rietje ^.^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2-3 blikjes is nog niet gevaarlijk, maar als je het vaak drinkt kun je er misselijk van worden, niet goed kunnen slapen of hoofdpijn krijgen