Koolzuurhoudend water bestaat enkel uit water (met natuurlijk mineralen in) en koolzuur. Beide zijn geen probleem voor de gezondheid. Als er te snel na mekaar veel koolzuurhoudend water gedronken wordt kan er een opgeblazen gevoel ontstaan maar een gezond boertje lost dit op.
Deze vraag werd beantwoord door:
Prof. Dr. Anita Van Landschoot
hoogleraar
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koolzuur zelf kan geen kwaad, dat is een gas wat oplost in de lucht. De suikers of de zoetstoffen in het frisdrank is juist ongezond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koolzuur doet geen kwaad, alle andere stoffen zijn wel ongezond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koolzuur op zich is niet ongezond. Het is wel slecht voor je tanden. Koolzuur is namelijk een zuur dat je tandglazuur aantast, waardaar tanderosie kan plaatsvinden.. (dit is wel een zeer langszaam proces)

Overige stoffen die in frisdrank zitten, zoals bijvoorbeeld suikers, zijn zeker wel ongezond...