Wat is de reden dat likeuren over het algemeen ongekoeld bewaard worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
4.3K

Antwoorden (5)

omdat de smaak beter is van dingen die niet uit de koelkast komen. Ook de geur is beter waar te nemen. Koelen is niet nodig bij likeur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit voldoende alcohol in om voor de bewaring te zorgen
fremar
13 jaar geleden
Er zijn wel likeuren die gekoeld lekkerder zijn zoals de 43 liqor. Maar in likeur zit zoveel alcohol dat het toch niet bederft, dus het scheelt plaats in je koelkast.
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je het bij deze vraag over de horeca hebt..
De reden daarvoor is beperkte ruimte in de koeling. Als je zoveel soorten drank hebt staan, moet je gaan kiezen wat je in de koeling wilt zetten, en wat niet.. Wijn, bier en frisdrank is dan belangrijker.. Vooral omdat likeuren vaak met ijs worden besteld als mensen het graag koud drinken. En omdat likeuren vaak gemixt worden met gekoelde frisdranken.

Als je het niet over de horeca had, dan denk ik dat mensen het dan dus liever niet gekoeld drinken.. Anders zouden ze het wel in de koelkast zetten, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bederven doen likeuren niet door het hoge suiker- en alcoholgehalte, ook niet als de fles is aangebroken. Puur worden de meeste likeuren op kamertemperatuur gedronken en voor cocktails en culinair gebruik is het evenmin nodig om likeuren gekoeld te bewaren.