Hoe kan het dat Bier voor veel mensen vaak de eerste keer smerig is, en later erg lekker blijkt te zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Antwoorden (5)

Bier is van zichzelf vrij bitter. De meeste mensen, zeker jonge mensen, houden hier niet zo van. Bovendien heeft het een smaak die anders is dan veel andere smaken, en 'wat de boer niet kent dat lust ie niet'. Maar een mens is in staat aan (vrijwel) elke smaak te wennen, en bier heeft blijkbaar een smaak die mensen, als ze over de eerste afkeer heen zijn, enorm aanspreekt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Net zoals met roken en koffie het is een kwestie van leren. Veel mensen doen het omdat ze het stoer vinden of iets willen waarvan ze denken dat past bij mij of ik wil dat het bij me past.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is met veel dingen zo, met olijven, sperciebonen, spruitjes, wijn, en ook de doperwtjes uit blik van een paar vragen geleden. Dit komt doordat je aan nieuwe smaken moet wennen; een keer of vijf is meestal genoeg om iets lekker te vinden wat je eerst niet lustte.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Producten met koolzuur hebben meestal geen bittere smaak, daarom is dit vreemd. en wat vreemd is heeft men het meestal niet zo op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bier heeft een bittere smaak. In de natuur zijn de meeste bittere planten en vruchten giftig. Met het oog op zelfbescherming hebben jonge dieren een natuurlijke afkeer van bitter. Deze afkeer verdwijnt met gewenning. Op een gegeven moment vindt iemand het gewoon bijzonder prettig wanneer de smaakpapillen voor bitter gestimuleerd worden. Dan kent je brein er dezelfde waarde aan toe als aan zoet en zout.