Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je van bier sneller (en vaker) moet plassen?

Is me nog nooit eerder opgevallen met andere dranken...

Toegevoegd na 1 uur:
Als ik een fles bier drink (30cl) moet ik binnen aan half uur plassen. Drink ik dezelfde hoeveelheid water (of meer), melk, sap of cola heb ik dit niet...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Alcohol werkt dehydraterend. Je breekt daarnaast bepaalde stoffen sneller af (en krijgt denk ik ook meer afvalstoffen binnen?) en moet daarom vaker en sneller naar de wc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een alcoholische drank nuttigt, wordt de alcohol naar de lever getransporteerd om daar te worden afgebroken (dit gebeurt bijvoorbeeld ook met cafeïne in koffie en cola). Wanneer je lever deze stoffen afbreekt, ontstaan er afvalstoffen die weer in de bloedbaan terechtkomen. Deze stoffen worden met met een extra urineproductie afgevoerd via de urinewegen. Vandaar dat je moet plassen van dranken die alcohol bevatten of andere stoffen die je lichaam graag kwijt wil.

Nu is de vraag waarom je van bier meer moet plassen dan van andere alcoholische dranken. In bier zit meer water dan in andere alcoholische dranken en dus moet je er extra van plassen. Het is dan niet alleen de alcohol die voor het plassen zorgt, maar ook de hoeveelheid water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sluit me helemaal aan bij bovenstaand verhaal met nog een aanvulling:bij het drinken van alcoholvrij bier heb ik het verschijnsel dat ik precies een half uur na het drinken naar het toilet moet.Als ik een 2e flesje drink na een half uur weer...
Kan er als het ware de klok op gelijk zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als aanvulling op de andere antwoorden: in bier zit hop, dat op zich al vochtafdrijvend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding