Waarom bestaat er geen normale Rivella meer, maar alleen nog maar Rivella Light?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Het beste antwoord

Rivella was al light voordat er cola-light en dergelijke waren. Iedereen wist: Rivella is zonder suiker, en als een persoon met suikerziekte op bezoek kwam, kocht je Rivella.
Toen kwam er cola-light en later andere varianten.
Waarschijnlijk kwamen de mensen van Rivella er achter dat mensen niet wisten dat Rivella 'light' was, en toen zijn ze het zo gaan noemen.
Het is hetzelfde drankje, maar door het Rivella light te noemen weet iedereen dat het zonder suiker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

gewone rivella heeft nooit bestaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rivella (normaal) bestaat nog steeds en is in Zwitserland wel populair. Dat was het altijd al. Het is een drank op zuivelbasis en wordt als frisdrank (met koolzuur) gedronken. Ik dronk het daar 30 jaar geleden al.

Zo'n 20 jaar geleden werd het ook in Nederland geintroduceerd, maar een succes is het nooit geworden. Albert Hein verkocht het toen, in de jaren 80. In die tijd kwamen ook light producten in zwang en was er naast Rivella ook Rivella Light te krijgen. Rivella light liep wat beter (smaakt echt slechter) omdat mensen denken dat light producten gezond zijn.

In recente jaren kreeg je de slogans "beetje vreemd, wel lekker" en die hebben de light variant nog steeds in het zadel gehouden. Wel een marginaal bestaan dacht ik.

Voor echte rivella ga ik naar Zwitserland. Ja, ook wel een beetje voor de bergen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel dat Rivella (gewoon) in de jaren 80 in Nederland verkrijgbaar is (dus niet 20 jaar geleden). In de jaren 90 werd het dacht ik al niet meer verkocht, wel Rivella Light.