blauw wordt ook wel gebruikt om te zeggen dat iemand bezopen is. Tientje.. Zie afbeelding.

Toegevoegd na 8 minuten:
... uit de tijd dat nederland nog het mooiste geld vand e wereld had..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blauw is de kleur van het oude tientje, maar ook een manier om te zeggen dat iemand dronken is.
De specifieke uitdrukiing ' zo blauw als een tientje' komt uit de film Flodder, en is een uitspraak van Kees (de jongen niet het meisje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste keer dat ik die opmerking hoorde maken was in de film: Flodder (deel 1)

Er is ook een liedje gemaakt over dat blauwe tientje:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger was de 10 gulden bluw, nu de 20 een beetje.
Ht zou nu dus eigenlijk moeten zijn zo blauw als een twintigje haha