Waarom mag je geen Baileys en 7Up drinken of is dit een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
81.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin er sowieso niet aan: het is allebei niet te zuipen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel toch? :)

Antwoorden (3)

"Aan het consumeren van het likeurtje Baileys, gevolgd door 7Up, zouden mensen zijn overleden. (Het mixen van Baileys met zure dranken wordt op het etiket van Baileys inderdaad ontraden omdat het op melk gebaseerde likeurtje dan gaat schiften vanwege het breken van de emulsie. Van levensgevaar is echter geen sprake.)"

Op de broodjeaapverhaal pagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen flauwekul! Bailey's kan je beter niet mixen met koolzuurhoudende dranken.

Mix het maar eens in een glas. Ik heb het weleens gezien. Het wordt dik en stroperig, wat naar kan vallen in de maag. Je zal er niet aan dood gaan, maar je kan wel behoorlijk ziek er van worden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal een fabeltje. Als je het gaat mixen met een koolzuurhoudend drankje of bijvoorbeeld met tonic (bevat kinine) dat ontstaat er een chemisch proces in het glas, en wordt het uiteindelijk hard als steen. Ons maagzuur is gelukkig sterk genoeg om de hele boel weer af te breken, dus hebben we daar helemaal geen last van.
Om een stukje kip af te breken moet onze maag meer moeite doen dan een beetje hardgeworden baileys-schuim.