In alcohol zit veel energie. In wodka zit veel alcohol. Wodka is dus een dikmaker.

Toegevoegd na 4 minuten:
100 ml wodka levert 243 kcal.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik sta er ook van te kijken. Kun je nagaan hoeveel calorieen die mierzoete alcoholische drankjes dan hebben...
Na een liter of drie is het de perfecte dunmaker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol bevat 7 Kcal. per gram (koolhydraten 4 en vet 9). Het goede nieuws is dat alcohol niet in lichaamsvet wordt omgezet. Het wordt verbrand door de lever. Echter, omdat die alcohol alleen maar dient als brandstof is er minder van nodig uit andersoortige calorieën. Wat niet verbrand wordt slaat het lichaam op in de vorm van lichaamsvet. En bij drank is het nu eenmaal lekkerder om iets te eten dan erbij te hardlopen. Indirect is wodka dus een dikmaker, net zoals andere alcoholische dranken.