Wat voor een soort melk stop je in melkthee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is "melkthee"? Als ik thee met melk drink, doe ik daar gewone (halfvolle) melk bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is melkthee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het engels is het milkthea voor de rest weet ook niet :0
fremar
13 jaar geleden
Melkthee, een Indische zwarte theemengeling met kruiden, is de populairste thee in India en Sri Lanka. De thee wordt meestal gezet met melk en kruiden, zoals kaneel, cardemom en gember. Melkthee in combinatie met andere theesoorten, zoals groene thee, bevordert de algemene gezondheid.
http://alternatieve-geneeswijzen.org/10-gezonde-thees.html
Bedoeld u deze thee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, ik wist eigenlijk niet dat het zo uitgebreid was :0 maar echt bedankt voor de informatie ^^

Antwoorden (4)

Halfvolle gepasteuriseerde koemelk.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :)
Melkthee is thee opgekookt met melk en suiker, dit geeft een heel ander effect als melk in thee zoals in nederland vaak wordt gedaan.
In melkthee hoort origineel verse melk maar kan ook gemaakt worden met volle melk het beste is dan wel een klein beetje boter toe te voegen voor het vet gehalte.
teveel boter geeft boterthee(niet mijn favoriet) volgens sommige ook lekker.

Lepton heeft een voor mij onbekende variant waar je van kunt afvallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ga ik zeker proberen :)
wij doen volle melk & een klein beetje boter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon de melk die je lekker vind

Toegevoegd na 39 seconden:
want smaken verschillen