Heeft een boek een chronologische volgorde als er flashbacks inzitten?

ik lees 'Het schnitzelparadijs' van Khalid Boudou

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Antwoorden (3)

Nee, want chronologisch betekent dat het in een logische tijdsvolgorde gaat. Een flashback stuurt je (even) terug in de tijd, dus dat is niet chronologisch.
Amadea
12 jaar geleden
Als er korte flashbacks zitten ik een boek dan kan je het nog steeds chronologisch noemen, maar als een groot deel van het boek bestaat uit flashbacks dan is het niet meer chronologisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan hoe de flashbacks voorkomen. Als de schrijver het hele verhaal vertelt, het ik-perspectief, en af en toe iets zegt van: 'Ik weet nog dat ik vroeger....' Dan is het nog altijd chronologisch.

Maar als de flashbacks gewoon tussen het normale verhaal inzitten is het niet chronologisch