Zangles nemen als je geen goed laag-hoog bereik hebt met je stem?

Ik wil graag zangles nemen, maar ik kan met mijn stem niet hoog en ook niet laag komen.
Kan ik toch zangles nemen en zo ja, weet iemand een goede ( en niet al te dure ) zangleraar/lerares in het Gooi?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Zangles nemen kan natuurlijk altijd en wellicht wordt je stem er sterker van. Het allerbeste is , dat je er plezier aan beleeft .
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik kom uit Brabant dus ik kan je geen tip geven.
Wat ik wel weet is dat het juist helpt om zangles te nemen om je bereik te vergroten.

Ken je Andrea Bocelli? Zijn bereik is met een zangpedagoog veel groter geworden.

Je leert andere technieken met alle spieren in je keel en je stembanden waardoor je toch hogere regionen in je stembereik kan aanspreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, die ken ik wel!
Ok, dat is super om te horen, ik ga het denk ik gewoon proberen en dan zie ik wel of er wat van mijn stem te maken valt:) Bedankt voor het antwoord!
ja dat kan, dat is wat je leert op zangles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt zanglessen nemen bij de Gooische Muziekschool.

http://www.degooischemuziekschool.nl/27-Proeflessen.html?PHPSESSID=6272ef8db59663cf69c94233d4ce7652

Het aardige daar, is dat je ook 2 proeflessen kunt nemen. Je zit dan nergens aan vast. Gedurende die 2 proeflessen kun je dit allemaal bespreken met je docent. Hij/zij zal je dan precies kunnen vertellen, of het zin heeft om zanglessen te nemen, met een wat minder hoog-laag bereik. Ik kan me bijna niet voorstellen, dat zoiets een belemmering zou zijn. Je docent zal uitgaan van jouw capaciteiten, en ik acht de kans zelfs aanwezig dat je, onder deskundige leiding, je bereik wat kunt vergroten.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Met wat simpele oefeningen kun je je bereik al vergroten.
Ja tuurlijk, dan ben je een alt. Bij zingen heb je allemaal soorten hoogtes waarin je kan zingen. Bas-tenoor-alt-sopraan en nog wat ertussen.