Wat zegt Semir van Cobra 11 in het Duits als hij zegt dat hij autobahnrecherche is?

Ik ken helaas geen Duits maar wil zo graag weten wat hij eigenlijk zegt. Kan iemand mij dit vertellen? Hij zegt dit wanneer hij introduceert aan iemand wat zijn werk is.

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor mij klinkt het als 'keeper autobahn' o.i.d...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Waarschijnlijk 'Kripo Autobahn', waarbij Kripo een afko is van Kriminalpolizei.

Dat is overigens een niet bestaande politiedienst; er is wel Autobahnpolizei maar die heeft geen recherche afdeling.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah, ja, dat zou best eens kunnen ja ; goed gevonden. Ik zit tussen allemaal bestaande beroepen te denken, maar teevee is teevee, he ;-)
Plusje van mij.

Andere antwoorden (1)

Snelwegpolitie ?
De grap is dat Recherche helemaal geen Duits woord is, en Autobahnrecherche als baan dus gewoon geen hits oplevert.

Dat zou dan de Autobahnpolizei moeten zijn ; de tak van politie die zich bezighoudt met verkeerscontroles, behandeling van verkeersongevallen, filebewaking , wegafzettingen, opsporen van verkeersovertredingen en het opsporen van strafbare feiten op en om de snelweg. Niet wezenlijk anders eigenlijk dan de Nederlandse verkeerspolitie.

Toegevoegd na 5 minuten:
:lol: Dat is precies waar de serie Cobra 11 over gaat zie ik de Autobahnpolizei.