Hoe komt het dat het zo komisch is om Sinterklaas te zien stuntelen of te zien vallen van zijn paard?

Dit naar aanleiding van het bekende blooper filmpje ,ik moet er ook om lachen,maar wat maakt het zo grappig dat het zo leuk is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ha, die Josephina;

Dat is zo leuk om te zien omdat het de werkelijkheid compleet uit zijn verband rukt. Je weet immers dat het de echte Sint nóóit zou overkomen, want daar zou je niet zo hard om durven te lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat het er eigenlijk dom uit ziet en daarom lach je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In bijlage (bron) het filmpje dat je bedoelt.

Lachen heeft niet altijd te maken met plezier. De basis van lachen kan ook angst, onzekerheid of plaatsvervangende schaamte zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waardigheid van heiligman wordt daarmee bruut verstoord. Dat past natuurlijk niet in het 'plaatje' dat wij van 'm hebben. Vaak lachen dus.......!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De humor zit meestal in het verrassingseffect. En zeker bij een man als Sinterklaas, daar verwacht je waardigheid en decorum. In ieder geval komen bloopers nog onverwachter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is een pseudo-autoriteit als hij uit zijn rol valt lachen we: hij is ook maar een gewoon mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is niks.
Stel als een president valt van een paard.
Dat is nog erger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan er niet om lachen en als de sint aan het klungelen is wel.