Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet waar ik het hele intervieuw van Jannes van der Wal en Mies Bouwman kan vinden??

ik ben al een hele tijd aan het zoeken op het net en overal voor dat intervieuw door Mies bouwman met Jannes (de dam koning) van der Wal,had het ooit eens op VHS maar is verloren gegaan

gr Sid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hieronder het interview van Jannes van der Wal met Mies Bouwman.

Hier ook een link naar een documentaire, geknipt in 6 delen, over Jannes van der Wal. Dit is deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=zwovQFLWsuE
en de volgende delen verschijnen automatisch in youtube.

In deel 3:
http://www.youtube.com/watch?v=-yMMPYV4Xkc is ook het interview van 3 minuten te zien. (4:15 tot 7:15)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is helaas maar een deel van het interview. Ik herinner mij dat hij ook nog een dambord met borstplaatjes (bij gebrek aan damschijven) kreeg aangeboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de herinnering aan dit interview dat Jannes plotseling niets meer zei en Mies totaal in verlegenheid gebracht, begon te lachen.
Zal de hierboven genoemde youtubefilmpjes eens bekijken. Ik heb destijds me slag gelachen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fransamsterd, het is natuurlijk niet toevallig, dat in het YouTubefilmpje, EN in de documentaire het fragment precies even lang duurt. Reken er maar op, dat zeker in de documentaire, het hele interview te zien geweest zou zijn, als het er nog was. Het lijkt mij aannemelijk dat het hele interview er dus gewoon niet meer is. Pas vanaf eind jaren 80, begin jaren 90 is men bij de omroep gaan beseffen dat het zo belangrijk is, om dit soort zaken te bewaren, uit historisch oogpunt. Voor die tijd werd gewoon veel weggegooid. Banden (ik geloof dat dat AMPEX heet) werden opnieuw gebruikt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding