Waarom gaat er zo veel technisch mis bij het NOS journaal?

Banden die niet op tijd gestart worden, verkeerde banden, verslaggevers die niets kunnen horen, zwaar blunderende presentatoren etc.
Bij CNN zie je dat zelden of nooit..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Dit komt doordat de CNN zelf een leuk satelietwagenpark heeft. En hiernaast een jaarlijks besteedbaar budget, waaruit dit bekostigd kan worden...

Bij de NOS is het journaal een bijzaak. Het jaarlijks besteedbaar budget moet niet alleen naar het journaal. Maar ook naar de Tros, VARA, AVRO, BNN, et cetera. En aangezien het feit dat al die omroepen steeds mooiere programma's willen maken. En hierdoor steeds meer geld claimen bij de NOS. Blijft er steeds minder over voor het NOS Journaal. Wat overigens weer ten koste gaat van de kwaliteit van het materiaal, waar zij mee moeten werken. Eveneens zijn het in veel gevallen bij het NOS Journaal maar telefoonverbindingen. In plaats van een lifeverbinding met een mooie satelietwagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het mag kennelijk en blijkbaar wordt het niet zo zwaar bestraft als in Amerika... Daar staat iemand die zo´n foutje maakt wellicht meteen op straat... Het is snelklussen met dat nieuws, dus dan kan het wel eens fout gaan... En in Nederland is een foutje niet zo erg, wij Nederlanders hebben wel begrip voor een foute band gestart of een verkeerd beeld of reportage...

Wat zijn wij toch tolerant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel een truc om kijkers te trekken. Ik ben er persoonlijk dol op, die fouten achter de schermen. Echt iets dat Jan de Hoop, Jan de Hoop maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen geld om nauwkeurig knip en plakwerk uit te voeren, ondanks al de PO soupsidie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat heeft dat bord soep daarmee te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De soep wordt niet zo zout gegeten als zij wordt opgediend.
Dingen die mis gaan zijn inharent aan livetelevisie, de begenadigde taalkunstenaar philip freriks wil ook niet echt helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is live en aktueel. God zij dank dat er nog 's iets mis gaat. Dat maakt een programma menselijk.
Beter dan al die ingeblikte, voorgekauwde rotzooi.