Eerder in Flikken Maastricht.. pianomuziek.

Hoe heet de pianomuziek die altijd speelt op het begin van een aflevering van Flikken Maastricht? Niet die tijdens de leader/intro maar die als je zeg maar een soort samenvatting ziet van de eerder afleveringen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2.6K

Antwoorden (3)

Dat heb ik ook alleen ik heb het liedje en de piano blad muziek dus zoek pp google of op youtube daar staat tie het liedje is er moeilijk te vinden en het bladmusiek niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel deze vraag aan afd communicatie van de Tros in Hilversum of aan de afd persvoorlichting van Eyeworks in Amsterdam. Krijg je van hen geen reactie dan kan je de vraag stellen aan Buma, afd relatiebeheer in Hoofddorp. Vraag naar componist en uitgever. Deze heeft bladmuziek (leadsheet) en info of de muziek op Cd verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Flikken Maastricht zijn geen speciale eindgenerieken geschreven. Ook is van de muziek nooit iets uitgebracht op CD.

Bij de eerste drie seizoenen zijn er bijbehorende albums uitgegeven. Na het derde seizoen werd hiermee gestopt. De reden daarvoor is niet bekend. Op de eerste twee albums hebben een aantal acteurs uit de tv-serie ook nummers gezongen. Dit waren Andrea Croonenberghs, Kadèr Gürbüz en Mark Tijsmans. Daarna is er nog een Best-Of album uitgebracht in 2005. Dit album is een verzameling van nummers tot en met serie zeven. Het enige wat hierna nog officieel is verschenen is het werk van Lunascape.

Op de internetsite van één werd voor het uitzenden van seizoen acht aangekondigd dat op muzikaal gebied het roer volledig wordt omgegooid. De muziek werd niet langer meer door Fonny De Wulf gecomponeerd en geproduceerd. Zijn rol werd overgenomen door Bart Ketelaere. De eindgeneriek van seizoen acht werd verzorgd door Koen Buyse (Zornik). Hij schreef vijf nummers waarvan All That We Have de belangrijkste was. De andere nummers heten Dancing With a Fool en I Didn't Know You. Deze nummers zijn niet uitgebracht.

Voor de eindgeneriek van seizoen negen zorgt Lunascape. Op een speciale editie van hun album Innerside zijn de vijf nummers uitgebracht die te horen waren in de tv-serie. Surrender is de titelsong van het vijftal uitgebracht nummers. De andere vier nummers waren als volgt getiteld Secret Lies, Burning Circles, Mesmerizing Chemistry en Renegade.

De muziek voor het tiende en laatste seizoen is verzorgd door Sweet Coffee. In totaal maakten ze vijf nummer voor het seizoen. Het nummer Treshold werd de eindgeneriek. De overige nummer heten Lost without, Again, So easy en We own the night. Net als bij seizoen acht is deze muziek niet uitgebracht.

Titelsongs tijdens het eerste seizoen was aan het eind elke keer een ander nummer te horen als afsluiting van de aflevering. Na het eerste seizoen veranderde dit. Voor alle volgende seizoenen werden nog steeds meerdere nummers opgenomen. Er werd echter een van de nummers tot titelsong van het betreffende seizoen gemaakt.

Serie Titel Muzikant
2 Talk 2 me Raf Van Brussel
3 What I need Sarah
4 Heaven can wait Dirk Cassiers
5 Goodbye (Sofie's Song) & King of Sorrow Piet Van Den Heuvel
6 Let me take you though the night Peter Evrard
7 Kalima Kadara Laïs
8 All That I Have Koen Buyse
9 Surrender Lunascape
10 Treshold Sweet Coffee