Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan bij een akoestische gitaar het geluid zo worden versterkt?

Ik speel sinds kort akoestische gitaar en ik vroeg mij af hoe het geluid zo vele maal kan worden versterkt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
654
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De snaren zijn gespannen over een kam welke op de top van de klankkast vastzit. De trillingen van de snaren brengen deze top plaat in beweging waardoor deze alle lucht in de klankkast ook in trilling brengt. Materiaal en vorm van klakkast zijn dus belangrijk om voldoende volume te kunnen produceren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kam moet voor gitaar brug zijn. :)
Hier meer info over klankkast werking:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klankkast

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zet er een kleine microfoon bij. kijk eens bij Baxshop.nl die hebben goede audio producten. Ik heb mijn deskmic daar gekocht en de service is prachtig!

Toegevoegd na 5 minuten:
2e antwoord: De klanken "stuiteren" van de ene naar de andere kant van de kast. dit maakt de klank harder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is niet wat ik bedoelde: mijn vraag is hoe zo'n gitaar er voor kan zorgen dat het geluid kan worden versterkt, dus hoe zorgt de gitaar kast er voor dat geluid wordt versterkt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding