Lord of War (2005)

Het nummer heet:
For What It's Worth (Buffalo Springfield)

En nog in heleboel meer films:
http://www.mooviees.com/t/search_ost.php?q=For+What+It%27s+Worth
AWM
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Oeps! En in nog heel veel andere films: http://www.mooviees.com/t/search_ost.php?q=For+What+It%27s+Worth

Andere antwoorden (5)

origineel is van Buffalo Springfield - for what its worth (eerste nummer waar de titel niet in de tekst van het nummer voorkomt)
het originele nummer komt voor in Lord Of War en forrest gump

Het is later gecoverd door public enemy in 98. en werd gebruikt in de film : He got game
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
For What it's Worth van Buffalo Springfield is gebruikt in: Coming Home, Purple Haze, Forrest Gump, Girl, Interrupted, Lord of War, and Tropic Thunder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nummer heet eigenlijk For What It's Worth is geschreven door Stephen Stills en uitgevoerd door Buffalo Springfield.

De originele versie is in verschillende films geweest zoals: The original version has appeared in several movies, such Coming Home, Purple Haze, Forrest Gump, Girl, Interrupted, Lord of War, and Tropic Thunder, en de TV shows The West Wing (in the episode "Isaac and Ishmael"), The Wonder Years (in the second episode "Swingers").
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedoel je niet toevallig het nummer: For What It's Worth, geschreven door Stephen Stills en geozngen door Buffalo Springfield? Een stukje van de tekst is daar namelijk:

... It's time we stop, hey, what's that sound
Everybody look what's going down...

Persoonlijk ken ik dat nummer van Tour of Duty (de televisieserie en dus geen film).

In 1998 bracht Public Enemy een lied uit dat dit nummer gesampled heeft en men had ook medewerking van Stephen Stills hierbij. Daarnaast zijn er ook vele covers van het nummer bekend, waaronder van Led Zeppelin.

Het nummer komt in meerdere films voor, onder andere: Coming Home, Purple Haze, Forrest Gump, Girl, Interrupted, Lord of War en Tropic Thunder. Voorzover ik weet ook in Born On The Fourth Of July en naast Tour of Duty ook nog wel in een paar andere series.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In lord of war speelt het nummer meteen in het begin af.
Geweldige opening van de film!