Welke Franse film zoek ik?

Ik kan me geen namen van personages herinneren, dus ik heb geen aanknopingspunten om hem zelf te vinden :(
De film speelt zich tientallen jaren geleden af, in een klein dorp of gehucht in Frankrijk. De jongens gaan regelmatig vechten met de jongens uit een naburig dorpje. Bij de jongens hoort ook een meisje, dat liever meevecht in plaats van meisjes dingen te doen. De groep krijgt een nieuwe leider, die plannen verzint om nog vaker te kunnen winnen. Deze jongen is heel arm en kan niet voor school leren omdat hij voor zijn moeder en zusjes moet zorgen. De jongen en het meisje worden verliefd op elkaar. De film eindigt wanneer de jongen naar met de bus naar een andere school vertrekt waar hij kan verder studeren. De kinderen tekenen dat met stoepkrijt allemaal figuren enz rond hem heen. Heel erg bedankt als je me kan helpen :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo stervriendje,

Ik heb de film kunnen vinden voor je. Er zijn vreemd genoeg twee verschillende films die precies hetzelfde verhaal vertellen, en beide zijn in 2011 gemaakt. Namelijk "La Guerre des Boutons" en "La Nouvelle Guerre des Boutons". Wellicht dat je er nu zelf uit kunt komen welke het is. Succes :)

http://www.moviemeter.nl/film/78723

http://www.moviemeter.nl/film/75881

Groet, RedSquare