als 3 lichtbronnen op 1 punt schijnen is er dan meer licht en dus meer warmte?

als ik bijvoorbeeld 3 lichtbronnen heb en allemaal op 1 punt focus, is er dan meer warmte op die punt kont er dan meer licht daar?

ik stel deze vraag namelijk i.v.m een project die ik ga beginnen met een aantal laser pennen die een aardig vermogen hebben.. als ik deze lasers nu op 1 punt richt zal dan dat papier of plastic eerder verbranden dan als ik maar 1 laser pen op dat punt schijn?

Gr. Kay

Toegevoegd na 1 uur:
genante typfout, kont = komt :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zeker. Je stuurt immers meer energie naar dat punt.
Een deel van die energie wordt teruggekaatst in de vorm van licht en de rest wordt omgezet in warmte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zal m.i. aan de afstand tussen lichtbron en doel liggen. Als die afstand enkele meters is, zal er op het doelwit niets meer van warmte te bespeuren zijn.