Hoe laat je de motor de andere kant opdraaien bij een dremel 300?

Hij draait namelijk naar links, en bij het zagen en boren is het wel zo logisch dat hij naar rechts draait. Alleen hoe kan ik dit verstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spanning omdraaien?

Het beste antwoord

wanneer de motor met gelijkspanning werkt "DC" dan moet je gewoon de aansluiting omdraaien !
+ en - omdraaien dus ! dan gaat ie in de andere richting gaan . De aansluiting staat meestal vermeld op het toestel of tussentransfo die van netspanning komt.

Toegevoegd na 14 minuten:
bij wisselspanning gaat het niet maar heb wel gezien op een site dat ie in 2 richtingen kan draaien ! Lees gebruiksaanwijzing eens beter ... iets over het hoofd gezien misschien

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.dremeleurope.com/dremelocs-nl/product/2707/289/dremel%C2%AE-300-series/dremel%C2%AE-300-series

Toegevoegd na 1 uur:
links onder op foto daar zie je een tekeningetje wat volgens mij wil zeggen dat ie 2 richtingen kan draaien

Toegevoegd na 1 uur:
correctie ... blijkt linkje naar andere afbeeldingen te zijn ! foutje van mij . sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke site was dat dan?
Want ik kan echt niets vinden in de gebruiksaanwijzing.

Andere antwoorden (1)

Dat kan niet; als je in de handleiding kijkt zie je dat op het apparaat een pijltje met de draairichting staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is dat dan zo? want dat ie naat links draait is erg onhandig.