Kan ik veilig stopcontactbeschermers in een verlengdoos doen?

Stoffige en vettige verlengdoos in de keuken. Ben bezig met huurcorporatie dat er wat aan word gedaan, het snoer verdwijnt in een schot boven de keukenkastjes kan er zelf dus niet bij. Toch vind ik het niet veilig de verlengdoos ligt wel steeds stof te verzamelen. Is het een goed idee om er stopcontactbeschermers in te doen, jeweetwel, van die plastic stekkers? We gebruiken maar 1 stopcontact van de 3, daar zou ik dan zo'n plaatje waarbij je moet schuiven op willen doen. Ook handig tegen het spetten, want de verlengdoos is dicht tegen ons gasfornuis aan. maar is het veilig? Ik heb nul verstand van electronica, maar kan me zo voorstellen dat de stroomkring die gaat lopen, ondanks dat plastic niet geleid, toch de verlengdoos misschien warm kan maken? Of de onderdelen achter het schot waar de verlengdoos aan vast zit? We weten niet hoe het precies in het schot is geïnstalleerd. Kortom, is het een veilige oplossing tegen stof en water spetters?
bedankt alvast! graag serieuze reacties.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doos met goed dubbelzijdig tape onder een kastje plakken. Met de stroom eraf, kan je de doos met een vochtige doek schoonmaken en de stofzuiger er even opzetten. Als je er maar één gebruik, de doos eraf en een contrastekker erop. Woningbouw hoort dit gewoon netjes aan te sluiten met een contactdoos aan de muur of onder een kastje.
Dat is een eenvoudig klusje,

Antwoorden (1)

Ja, dat is een veilige oplossing, gewoon van die plastic plaatjes. Goede oplossing inderdaad niet alleen tegen kindervingertjes, maar ook tegen stof en vet.