Wat kan er met mijn droger aan de hand zijn? (zie uitleg)

Ik heb ruim 4 jaar een condens droger van het merk Bauknecht.

Mijn droger begint te piepen dat het waterreservoir vol, er zit vrijwel geen water in op dat moment.
Na enige tijd houdt de droger er mee op met als gevolg dat mijn kleding/lakens niet gedroogd zijn!

Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

probeer eerst zelf alles goed te reinigen/ontdoen van stofresten raadpleeg hiervoor de schoonmaakinstructies uit de handleiding.
controleer of de droger het condens wel wegpompt naar het reservoir dmv wat leidingwater te gieten bij de condenser en daarna de droger aan te zetten als het goed is vindt je het water terug in de opvangbak.
als je het idee hebt dat het water wel weggepompt wordt maar niet in de condensbak komt controleer dan de wateruitgang bij de condensbak of die niet scheef/vervuild is waardoor het water meer naast de ingang van de condensbak komt als erin.
de sensor voor condensbak vol zit meestal in de overstort leiding van de condensbak.
enkele modellen hebben een vlotter/drijfmagneet in de condensbak controleer in dat geval of deze vrij kan bewegen.
succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien moet hij eens goed schoongemaakt worden.
er kan heel veel stof en troep in een droger zitten.
er kan ook een klein onderdeeltje/slangetje los zitten.

Is er geen klantenservice nummer van dat merk wat je kan bellen als er wat is ?
daar weten ze misschien meteen wat er is en of je het zelf kan oplossen of niet
13 jaar geleden
Ik vermoed een kapotte sensor (bij/in het waterreservoir).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk is de sensor die aangeeft of het reservoir vol is defect
ik zou gewoon de droger even naar de electrovakman brengen of een monteur laten komen vaak zijn die sensors niet zo duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!! Heb geen antwoord op je vraag, maar ik herinner me ineens waar mijn lievelingshanddoek is. Die ligt al 1,5 week in de droger op me te wachten :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij medische vragen, verwijs ik zonder uitzondering naar een arts. In dit geval zou ik zeggen, haal er een monteur bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben jaren geleden een dure Siemens condensdroger gekocht met 5 jaar extra garantie.

Wij hadden hetzelfde probleem ware het niet dat het ene het andere meesleept mbt de electronica.

Onder de condensor zit een ruimte tbv de pomp en vlotter.
Die ruimte kan behoorlijk vervuild zijn en de vlotter belemmeren in een goede werking.

Door de zware vervuiling van de ,,vlotterkamer,, krijgt het pompje het heel zwaar te verduren en zegt op het laatst ,, doe het zelf maar,,

Als er een kortsluiting komt op een printplaat, dan kan deze vervangen worden, maar bij ons was het garantiewerk. Er werden 2 printplaten vervangen en 1 pompje. De rekening was 440 euro, maar dankzij de extra bijgekochte garantie van 5 jaar hadden wij geen centje pijn.

Zonder garantie zou ik een kosten/baten analyse
maken of een nieuwe aanschaffen beter is.
Vraag gewoon offertes aan of informeer bij een onderdelenwinkel, leg het probleem voor.

Schrijf vooraf het merk en type en andere kenmerken op die in uw papieren staan of op het typeplaatje.
Omschrijf uitvoerig de klachten en informeer wat het gaat kosten als u hem bij die zaak wilt laten repareren.
(incl of excl btw, inspectie of voorrijkosten)

Laat niet plompverloren zomaar een monteur komen.
Dan bent u direct al een smak geld kwijt zonder dat er 1 vinger is uitgestoken.
En dan moet u alsnog waslijnen spannen en uw knijpers opzoeken.