kan een elektrisch apparaat werken door hem aan te sluiten op de bedrading van een lamp?

Is dit überhaupt mogelijk? Ik heb zeg maar een lamp staan en ik dacht als ik die bedrading gebruik voor een ander elektrisch apparaat dan kan die werken? Of klopt dit niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Stroom is stroom in een huis.
Je moet het alleen wel goed aansluiten sterkers en stopcontacten zijn daarvoor in gebruik.
Inekez1
6 jaar geleden
Je kunt niet zomaar elk elektrisch apparaat aansluiten met elk willekeurig snoer. Het snoer van een bedlampje is niet gemaakt voor een wasdroger, om maar iets te noemen. Als je geen idee hebt waar je mee bezig bent, dan gewoon niet doen.

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Je hebt het over een staande lamp, die zal op een stopcontact aangesloten zijn. Dan is het helemaal geen probleem, stekker van de lamp er uit en stekker van het andere apparaat er in. Werkt de lamp via een schakelaar en vaste bedrading, dan kan je de lamp verwijderen en het andere apparaat aansluiten (dit werkt dan via de "vroegere" lichtschakelaar).
Let wel op, dat het aan te sluiten apparaat geen te hoog vermogen heeft!!!!!!
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar werkt dat apparaat dan ook als de lamp niet aan staat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat wil je precies doen?
Je hebt het er over om een ander apparaat (wat is dat?) aan te sluiten met de bedrading van een lamp.
Met bedrading doel je op het snoer dat van de lamp (niet zijnde de lichtbron zelf) naar het stopcontact loopt?
Hoe heb je in gedachten om die lamp te koppelen aan een ander apparaat?
Als je het snoer van de lamp los haalt en dat gebruikt om een ander apparaat aan te sluiten, zou het kunnen werken. Maar dan is het de lamp of het andere apparaat wat zal werken. Niet tegelijk. Begrijp daarom je reactie niet.