Wat gebeurt er met mijn whatsapp account/nieuwe gesprekken op mijn nieuwe telefoon als ik mijn nummer op een andere telefoon verifieer?

Ik heb een iphone maar eerst had ik een HTC. Op mijn nieuwe telefoon is whatsapp al met mijn nummer geïnstalleerd. Nu wil ik oude whatsapp gesprekken terug lezen maar als ik op mijn oude telefoon ga moet ik mijn nummer verifiëren. Wat gebeurt er dan met mijn whatsapp gesprekken
op mijn nieuwe telefoon?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan krijg ik een melding dat wifi vereist is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan zet je wifi aan.
Hoe dan ook blijven je oude gesprekken op je oude telefoon staan. Je zou kunnen proberen om een backup te maken (ev. alleen van die gesprekken) en die terug te zetten op je nieuwe tel. Anders is het jammer maar helaas. Spullen migreren van het ene toestel naar het andere onder Android is over het algemeen een kleine ramp. Google zou wat dat betreft eens naar Apple moeten kijken, daar kun je, met minimale inspanning, je spullen van Android naar iPhone verhuizen en natuurlijk tussen iPhones onderling. Het gaat nog berensnel ook!

Antwoorden (1)

Tussen android en iphone is het niet mogelijk je gespreksgeschiedenis te wisselen met Whatsapp. Android maakt namelijk een backup naar google drive en iphone maakt een backup naar icloud. Deze backups van whatsapp zijn niet onderling uitwisselbaar.
Als je tussentijds weer inlogt op je android zal die op ipjone gedeactiveerd worden. Wil je daarna weer inloggen op iphone zul je dus daar weer opnieuw moeten activeren. Met whatsapp is het niet mogelijk op twee toestellen met hetzelfde nummer ingelogd te zijn. Omdat je apple en android gebruikt zal op beide telefoons een andere gespreksgeschiedenis opgeslagen worden.