Mag Canal Digital eisen dat je telefonisch opzegt?

Zoon belde Canal Digital om het abonnement op te zeggen. Het abonnement stond op naam van moeder (hij had hier niet aan gedacht). Canal Digital gaf aan dat moeder schriftelijk moest opzeggen. Moeder heeft e-mail gestuurd en aangegeven dat zoon al contact had gehad met hen om het abonnement op te zeggen en dat ze het z.s.m. wil beëindigen. Moeder krijgt als reactie, dat ze de e-mail niet in behandeling nemen, omdat ze telefonisch moet opzeggen. Wat is het verstandigst om zo snel mogelijk van het dure abonnement af te komen?

9 jaar geleden
2K
ronron1212
9 jaar geleden
Bellen dus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat lijkt mij ook. Even bellen.

Het beste antwoord

Canaldigitaal staat er om bekend dat ze erg moeilijk doen met opzeggingen.
Op de website bij Klantenservice staat dat je telefonisch moet opzeggen:

Het opzeggen of beperken van uw abonnement regelt u via onze klantenservice. Bel daarvoor 0900 - 9323 (€ 1,- per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten).

CanalDigitaal houd zich hiermee niet aan de wet:
Volgens de nieuwe wettelijke regels moet je kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop je het abonnement of contract hebt afgesloten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat Canaldigitaal nu zelf al heeft gezegd dat je ook schriftelijk kunt opzeggen is dat ook een mogelijkheid:

Je kunt dus bellen of een opzeg brief sturen naar
CanalDigitaal
Afdeling opzeggingen
postbus 444
1200 JJ Hilversum
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
joro
9 jaar geleden
Bedankt voor de uitgebreide info!