Word de spanning minder op een stopcontact hoe verder het stopcontact is ? / is de spanning in huis overal het zelfde ?

kan het bijvoorbeeld zijn dat het stopcontact dicht bij de meterkast sneller je mobiel oplaad dan een stopcontact in de tuin ( veder van de meterkast)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In principe is overal in huis de zelfde Spanning zo rond de 130 volt... en maakt het niet uit of je nu je lader van de telefoon in de meterkast hebt of op de zolder. NB er is wel een spanningsverschil tussen de meterkast en de stopcontacten op de zolder maar dat kleine beetje verschil is niet merkbaar.
Thecis
7 jaar geleden
Je bedoelde waarschijnlijk 230 volt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
240 volt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
~230V ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
~240V ... Haha, ik dolde maar relax

Antwoorden (1)

De spanning ver van de meterkast is niet waarneembaar lager dan vlak bij de meterkast.
Bovendien zit er in de lader een spanningsregelaar die zorgt voor de juiste laadspanning.
Het laden gebeurt dus op zolder even snel als bij de meterkast.
Reddie