Diverse duurdere smartphones hebben NFC-technologie. Bijvoorbeeld de HTC one kan met apps als NFC Retag, NFC Taginfo en inViu NFC-tracker NFC-tags uitlezen en schrijven. Met mijn HTC kan ik zelfs de kleurenfoto van mijn paspoort zichtbaar maken door de RFID-chip in de pas uit te lezen. Ook het onbeveiligde deel van de OV-chip kan ik lezen, hoewel ik daar geen bruikbare info zie.
Je kunt dus in iedere telefoonwinkel in Groningen een NFC-reader vinden....

Toegevoegd na 10 minuten:
Screenshot van NFC Passport Reader, ik heb de rechterkant afgesneden uit privacyoverweging.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ook de iPhone 6 heeft NFC-technologie, alleen kun je daar zelf nog geen gebruik van maken, is alleen voor Apple's eigen eigenwijze betaalsysteem.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt maar ben opzoek naar een nfc reader die op de computer aangesloten kan worden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn telefoon heeft deze optie namelijk maar wij werken hier met nfc kaarten met windows software dus hebben we nfc reader nodig