Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (1)

Diverse duurdere smartphones hebben NFC-technologie. Bijvoorbeeld de HTC one kan met apps als NFC Retag, NFC Taginfo en inViu NFC-tracker NFC-tags uitlezen en schrijven. Met mijn HTC kan ik zelfs de kleurenfoto van mijn paspoort zichtbaar maken door de RFID-chip in de pas uit te lezen. Ook het onbeveiligde deel van de OV-chip kan ik lezen, hoewel ik daar geen bruikbare info zie.
Je kunt dus in iedere telefoonwinkel in Groningen een NFC-reader vinden....

Toegevoegd na 10 minuten:
Screenshot van NFC Passport Reader, ik heb de rechterkant afgesneden uit privacyoverweging.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ook de iPhone 6 heeft NFC-technologie, alleen kun je daar zelf nog geen gebruik van maken, is alleen voor Apple's eigen eigenwijze betaalsysteem.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt maar ben opzoek naar een nfc reader die op de computer aangesloten kan worden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn telefoon heeft deze optie namelijk maar wij werken hier met nfc kaarten met windows software dus hebben we nfc reader nodig

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding