Bestaat er zoiets als een auto stop contact?

Dus zoals een normale autolader, maar daar aan dan een stopcontact(zoals in muren)... Zodat je bij wijze van spreken je laptop in je auto kan opladen zonder autolader...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Nee, die zijn er niet.
Stopcontacten zoals in de muur zijn voor 230V
Een acculader levert 12V.
ronron1212
9 jaar geleden
Daar zijn wel stopcontactjes voor 12v maar die zitten meestal aan een stekker die een omvormer heeft dus niet geschikt voor in een auto
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb er een hoor, met een omvormer waar gewoon 220 uitkomten waar een gewone stekker ingaat. Ideaal, want met het proberen op te laden via de accu / auto-aansteker krijg je toch wel problemen. Nadat mijn batterijen een keer een goeie klap hebben opgelopen, meteen een omvormer aangeschaft.

Antwoorden (1)

Er bestaan 12V-230V omvormers er zijn er die je direct aan de accu hangt en die je in de 12Vconnector steekt. Bij de laatste zal je eerder tegen het probleem aanlopen dat een weerstand het begeeft.

http://www.conrad.nl/nl/energie/netvoedingen/omvormers-dcdc-converters/omvormers.html

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook vaak van je specifieke laptop een 12v lader kopen. Dus laptopnaam+nr+12v lader invullen op internet en bestellen bij een webshop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, via de sigarettenaansteker is eigenlijk geen optie. Daar heb ik een keer bijna een tablet mee genekt. Het fijne snap ik er niet van ; iets met piekstroom ofzo. Met de omvormer nergens meer last van gehad.