Ik voel meer bass aan één kant van mijn koptelefoon. (links)?

Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.9K

Het beste antwoord

Draai je koptelefoon om. Is de bas nu voornamelijk rechts ipv links? Dan zit de bas in de muziek inderdaad niet helemaal in het midden. Blijft hij voornamelijk aan de linker kant? Dan hoor je met je rechter oor minder goed dan met je linker.

Zonder koptelefoon is het heel moeilijk de positie van de bas te horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan voel ik aan geen enkele kant een echte trillende bass. Maar als hij gewoon op mijn hoofd zit en ik zet mijn vinger op de linkeroorschelp van mijn koptelefoon voel ik daar duidelijk trillingen, doe ik dit rechts dan voel ik nagenoeg geen trillingen.

Andere antwoorden (2)

Daar heb ik ook last van... Maar misschien moet je even kijken bij je geluidsinstellingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je koptelefoon aan de rechterkant niet goed afsluit of niet goed genoeg tegen je oor aandrukt. Om voldoende bassen te horen is het van belang dat je koptelefoonschelpen voldoende druk op de ruimte tussen de drivers en je trommelvlies kunnen opbouwen bij de overdracht van de bassen.