Welke opslagmedia moet ik gebruiken voor foto's?

Ik wil graag foto's op een cd/cd-rom o.i.d. zetten. Nu zoek ik hiervoor lege cd's/cd-roms. Maar bij deze staat bijvoorbeeld 80 minuten speeltijd. Dit is dus voor mp3-bestanden of muziek.
Wat moet ik gebruiken voor foto's op te zetten?

Weet jij het antwoord?

/2500

DVD-R en CD-R zijn beide een slechte keuze om gegevens voor lange tijd op te bewaren aangezien de brandbare laag op de schijfjes een organisch materiaal betreft, een zogenaamde Dye. Deze Dye is onderhevig aan rotting. Een gebrande schijf zal in verloop van tijd en dan bedoel ik niet een jaar maar ook geen tientallen jaren naar de knoppen gaan. De USB sticks en Geheugen kaartjes, hebben zich op dit gebied meer dan genoeg bewezen als geschikt medium om voor lange tijd gegevens op te slaan. Maar ja ook een USB stick kan de geest geven, dus zoals eerder verteld zorg voor minimaal 2 backups van je gegevens. Ik heb met mijn bedrijf al te vaak mensen moeten teleur stellen met data verlies, wegens defecte hard disks waarvan sommige zelfs nog geen maand oud waren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100