Mijn atoomklok loopt standaard 4 uur voor. Hoe stel ik dat in?

Ik heb een digitale temperatuurmeter met ingebouwde atoomklok (LaCrosse WS7207). Hier moeten ongeveer 1 x per 3 jaar nieuwe batterijen in. Deze heb ik verwisseld en nu loopt de klok standaard 4 uur voor. Het is een atoomklok, dus je zou verwachten dat ie vanzelf wel gelijk gaat lopen. Niet dus. Het lijkt wel of hij in een andere tijdszone staat. Ik ben alleen de handleiding kwijt. De fabrikant heb ik al gemaild, maar deze geeft geen reactie. Mijn leverancier zegt dat dit apparaat niet meer verkocht wordt en dat er geen handleidingen beschikbaar zijn. Op internet kan ik geen instructies vinden over het instellen van de klok. Heeft iemand ervaring met deze klok of weet iemand waar ik de handleiding kan vinden?
Bedankt alvast.
Groeten van Martin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zie dat op de site van de fabrikant dat de handleiding van dit type niet online staat. Je zou kunnen proberen de handleiding van een vergelijkbaar type te downloaden. Vaak is de bediening hetzelfde en zit er alleen verschil in het aantal functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via mail contact gezocht met een dependance in Frankrijk. Via de mail een pdf gekregen met.... de handleiding. Toch bedankt voor de tip. In de manual van een ander type stond iets soortgelijks.

Andere antwoorden (1)

normaal moeten die klokjes automatisch zich goed stellen.
probeer deze eens op een andere plaats te hangen waar die beter ontvangst heeft .
in het laatste geval kan je de baterijaansluiting ook eens kortsluiten voor een minuutje zodat deze gereset wordt ...doe dit wel in het uiterst laatste geval en zonder baterij der in .