wat is goedkoper afwassen? 45 graden programma van halfuur of eco programma 50graden 21/2 uur.

eco programma wordt minder snel warm en gebruikt minder water

Toegevoegd na 6 dagen:
wie heeft dit ooit uitgemeten qua energieverbruik?

Toegevoegd na 6 dagen:
wie heeft dit ooit uitgemeten qua energieverbruik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik vermoed het 45-graden-programma. Het echter zo niet te zeggen omdat niet bekend is hoeveel water in beide gevallen gebruikt wordt. Het eco-programma is in het voordeel dat het minder water gebruikt, maar in het nadeel omdat het dat water 5x zo lang ook warm moet houden. Dáár ligt het voordeel van het 45-graden-programma, het moet dan meer water opwarmen, maar hoeft dat maar kort vol te houden.
Maar goed, zolang er geen exacte gegevens bekend zijn is er niks definitiefs over te zeggen.
Staat er niets over in de handleiding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed ook de 45 graden was.
Je zou het met een stroommeter kunnen meten ik denk dat daar de grootste kostenpost inzit normaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een energiemeter is dat zeker te meten. Het water kost hoegenaamd niets en de enige andere kostenpost is die van de elektriciteit. Je zou het een aantal keren moeten meten met vergelijkbare machine-inhoud om een beetje betrouwbare uitslag te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de keuze was makkelijk er was maar één antwoord. bedankt voor de reactie.