Hoe repareer je een lekkende rubbertje van een CV ketel?

Mijn cv ketel lekt onderaan en het komt uit een rubbertje die tussen 2 buizen zit. Het lekt druppelsgewijs ( ong 1 druppel per minuut)

Hoop dat iemand kan helpen

Gr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Als je het systeem kan legen en vullen dan is het niet moeilijk. Als je daar geen verstand van hebt zou ik er niet aan beginnen. Het systeem staat onder druk. Alles wat je erom heen wilkkelt gaat ook lekken. Het robbertje is waarschijnlijk gescheurd dus moet vervangen worden. Het systeem legen, verbinding los maken, oude rubber verwijderen. Nieuw rubber of evt een knelffitting monteren en systeem weer afvullen.0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga er vanuit dat je ijzeren of koperen leidingen bedoelt. Als de lekkage bij een koppeling zit kun je proberen deze iets aan te draaien.Gebruik dan wel 2 steeksleutels en draai deze dan allebei rechtsom.succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je beide dezelfde richting uit draait heeft het geen enkel effect; sleutel stilhouden of linksom draaien en de nader rechtsom (is met de klok mee).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je beide moeren rechtsom draait , draai je ze allebei vast. Dit doe je eigenlijk al vanzelf als je er een aandraait en de ander tegenhoudt.
Bij lekage aan de cv, zie andwoord 2
Daarna Bijvullen tot iets onder de 2 bar!
Maar als er een kopere leiding lekt is dit waarschijnlijk de waterleiding!
Indat geval moet je de hoofdkraan afsluiten en daarna ergens een kraan openzetten om de druk er af te halen! Daarna kan je koppeling losmaken om het rubbertje te vervangen!
Je kan ook eerst proberen om het wa t strakker aan te draaien (andwoord
1) vastdraaien is met de klok mee!