Hoe kan ik de glasplaat van de inductiekookplaat zelf vervangen?

De glazen afdekplaat van de inductie kookplaat is gescheurd en moet vervangen worden.
De glasplaat is gevonden op internet maar nog niet gekocht.
We willen ZELF de glazen plaat vervangen temeer daar de kookplaat redelijk nieuw is en het is nog steeds een stuk goedkoper dan deze nieuw te kopen.

Wie heeft dat zelf ook al eens gedaan? Is dat gecompliceerd?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.6K

Het beste antwoord

Elke inductie plaat zit net wat anders in elkaar, dus over de complexiteit valt niets te zeggen, hoewel even op internet een aantal klussers het een simpel klusje vinden. Ik zou de plaat bestellen, zelf proberen deze te vervangen door goed op te letten hoe het apparaat in elkaar steekt, en als je ergens tegenaan loopt dit goed te onderzoeken op internet, en zo stapje voor stapje de demontage voortzetten.
Je voelt vanzelf wel of het ergens te lastig wordt, en dan wordt het misschien tijd om een servicemonteur te bellen...https://www.reparatieafspraak.nl/apparaten-die-wij-repareren/inductiekookplaat/