Dan is de draadspanning van de boven of de onderdraad niet goed. Kijk in je begeleidingsboekje hoe je dat kunt veranderen. Daar zijn speciale schroefjes voor.
Neem dan een (broddel)lapje om de steken te proberen, maar leg dit lapje wel dubbel. Een enkel lapje werkt niet, dat is bij naaiwerk ook niet enkel.
Je werkt dan net zolang aan het bijstellen tot de naad die je naait weer de gewenste is. Daarna kan je verder gaan met het gewone naaiwerk. Succes.
12 jaar geleden
dan zit je draad niet goed op de spoel of is de spannig van de draad niet goed op de spoel. controleer of het schroefje van het spoeltje niet te strak is .als je er een rukje aangeeft moet ie ongeveer 40 cm uitrollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er iets mis is met de draadspanning, ligt dat meestal aan de spanning van de bovendraad, ook al doet 'ie moeilijk aan de onderkant.
Wat je het beste kunt doen: helemaal opnieuw inrijgen, met het boekje erbij, zodat je alle stapjes goed neemt. En wat erg belangrijk is: Bij het inrijgen van de bovendraad moet het voetje omhoog staan, en de naald in de hoogste stand! Dan staan de spanningsschijven waar de draad tussendoor moet open, zodat hij er tussendoor kan. Als je dat niet doet, loopt het mis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook wel eens aan de naald liggen, daar zit dan een scherp oogje of punt aan .
en als je garen bij de zeeman of wibra koopt die hebben dat ook . voor de naaimachiene is dat slecht garen.
je kunt ook eens je stikplaatje nakijken. soms zit er een braampje tussen, dit kan je met een smal reepje schuurpapier weer goed krijgen.
succes