is het water in de douche en de ketel dezelfde temperatuur?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Daar zal heel weinig verschil inzitten
Griffin
3 jaar geleden
Water voor verwarming zit rond de 80°C, en warm water doorgaans rond 60°C

Antwoorden (2)

Nee want de kraan of mengkraan mengen het warm water van de ketel met koud water.
Warm water op voorraad moet aanbevolen 60 graden blijven voor Legionella te voorkomen.
( Niet lager dan 55 graden )

Door legionella kun je veteranenziekte of legionellalongontsteking krijgen,
als je te veel van legionella doet inademen.

Als je water 60 graden uit de douche komt zul je er niet lang onder staan,
de mengkraan heeft een beveiliging dat het stopt bij 37 graden.
( maar je kunt de knop in drukken en heter zetten. )
3 jaar geleden
Door de lengte van de waterleiding krijg je temperatuur verlies.