Mijn inductie kookplaat + oven is te laag voor mij. Mag ik 'm op een pallet plaatsen?

Is het mogelijk om een kooktoestel op een houten pallet te plaatsen of komt er bijvoorbeeld veel hitte aan de onderkant van een dergelijk toestel?

Picture for question
nounka
4 jaar geleden
Veel zal afhangen van je toestel. Maar ik weet dat in mijn keuken de oven (los) ingewerkt is net als de kookplaat ( los ) tussen de drie muren die er al stonden ( steen dus ) en aan de voorkant het soort hout waar ze aanrechten mee opwaarderen.
Wel is er een luchtrooster in voorzien. Want ja, zo'n oven kan heet worden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bij de verkopende winkel deze vraag stellen, is dat een idee?

Antwoorden (1)

JA dat kan.

En de oven is zo goed geïsoleerd, dat het onder niet zo warm wordt.
( als het maar stevig en stabiel staat )
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Inekez1
4 jaar geleden
+
Een oven kan prima op een houten ondergrond staan. Anders zouden er ook duidelijke waarschuwingen moeten zijn dat een oven niet op een houten vloer, op pvc zeil of andere brandbare of smeltgevoelige materialen gezet zou kunnen worden. Ik zou het geheel wel rondom afwerken, of toch in plaats van de pallet kiezen voor een andere constructie van hout (of stenen of stoeptegels?). Rondom een kookplaat wil het nog wel eens vies worden. Een pallet maakt niet echt makkelijk schoon.