Kun je een wasmachine netjes uit elkaar halen voor een verhuizing?

De wasmachine is zwaar, Indesit model. Wil de machine uit elkaar halen zodat dit lichter is bij verplaatsen naar beneden/verhuizing. Is dit mogelijk zonder dat je de machine kapot maakt? Ze zeggen dat je de beton kunt losmaken van de wasmachine. Wasmachine moet daarna wel blijven werken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7K
Ritsuka
8 jaar geleden
zorg in elk geval dat je die pinnen weer terugzet, die je eruit hebt moeten halen toen je de wasmachine net kocht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Huur een trapsteekwagen en vervoer de wasmachine in zijn geheel:
https://www.huren.nl/p1583/trapsteekwagen#product_meer_info
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.wonend.nl/verhuizen/verhuis-tips/wasmachine-verhuizen-wonend-helpt-je.html

Antwoorden (2)

Kan wel, maar is zeer zeker niet aan te bevelen. De machine wordt niet voor niets als één geheel geleverd en geplaatst door professionals......
jc54
8 jaar geleden
Toevoeging aan eerdere reacties: je trommel kan beschadigen ('uit het lood raken') tijdens het verhuizen. Het is verstandig hem vast te zetten. Bij aankoop heb je daar schroeven voor gekregen. Als je die niet hebt zou ik adviseren online te zoeken naar manier dit te doen. Als het niet lukt vergaat de wereld niet; gewoon voorzichtig tillen en niet te lomp schudden enzo. Succes!