Hoe controleer ik of mijn warmteregelaar van mijn wasmachine werkt?

Hij draait... het water komt er in en word goed afgepompt. Maar ik wil ook graag controleren of de temperatuur die ik instel wel inderdaad bereikt word.
Als ik het glas van de deur aanraak, voelt het koud aan. Als ik de afvoerslang aanraak ook. Zelfs bij 90 graden. Dus hoe weet ik of dit daadwerkelijk werkt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (1)

Je zou aan de buitenkant van de deur (in de holte van de deur) een thermometer kunnen leggen.
Ik zeg niet dat je dan de exacte temperatuur van het water gaat kunnen meten maar je gaat alleszins een benadering van die temperatuur krijgen.

Echter...
als jij zegt dat het glas van de deur koud aanvoelt, zelfs bij een was van 90 graden, dan warmt jouw machine niet op.
Want zelfs bij een was van 30 of 40 graden voel je heel duidelijk de warmte door dat glas, zelfs als je er gewoon voorstaat voel je het verschil in temperatuur.

Laat die machine maar eens nakijken door iemand met kennis van zaken want wassen met koud water maakt jouw was niet schoon en bovendien vervuilt dat de leidingen van jouw machine omdat je wel degelijk warm/heet water nodig hebt om de laatste resten van de producten te verwijderen.

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat niet een beetje afhankelijk van de wasmachine?
Sommigen hebben misschien een enkele glaswand, terwijl de mijn een dubbele is met heel veel lucht er nog tussen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk even naar je elektrameter als je de machine aanzet. Als die niet veeel sneller gaat draaien (of knipperen) dan is je verwarmingselement of regeling stuk.