Als je geluk hebt zit er voldoende marge in het ontwerp van de lamp. Als je pech hebt smelt de boel, of erger.
Koop een spaar- of LEDlamp!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de lamp langdurig laat branden kan er oververhitting plaatsvinden. Als je de lamp telkens kortstondig laat branden is er niets aan de hand. (Kortstondig is niet langer dan ongeveer 10 minuten)
jc54
11 jaar geleden
hij is te sterk, bewaar deze als reserve voor een andere lamp en koop een nieuwe van de goede (40 watt) sterkte voor nu.
als je het bonnetje nog hebt, kan je teruggaan en proberen de lamp te ruilen voor een goede, let op een sterkere lamp is soms ook duurder, dus dan krijgt je misschien nog geld terug!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze lamp NIET gebruiken, ook NIET met een dimmer!!!
Het ontstaan van brand en kortsluiting is niet denkbeeldig.
Wil je graag wat meer licht uit het armatuur hebben , gebruik dan een spaarlamp of ledlamp.

Een goede ledlamp van 7-8 watt geeft evenveel licht als een halogeen-gloeilamp van 58 Watt en geeft dus ook veel minder warmte, een spaarlamp gebruikt bij deze lichtopbrengst 12-20 Watt.

Denk er om dat spaarlampen en ledlampen meestal geen dimmer verdragen en dan knipperen, weigeren, niet regelen of lamp en of dimmer kapot maken.