Zijn er ook losstande ovens te koop waarin je taarten en pizza's van normaal formaat kunt bakken die ook nog gaar worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een goede combi oven. Appeltaart, broden, pizza's en afbakbrood zelfs ovenschotels alles lukt perfect.

Antwoorden (3)

Je vraag is voor mij niet geheel duidelijk: Wat bedoel je met "normaal formaat"?

Pizza bak je kort op hoge temperatuur: zo rond de 400 graden Celcius.
Taart bak je juist voor langere tijd op relatief lage temperatuur.
De meeste ovens doen beiden redelijk tot goed, maar meestal worden ze niet heter dan 250-300 graden Celcius dus meer geschikt voor taart en minder voor pizza.

Als je pizza's wilt bakken op de temperatuur waarop dit 'hoort', dat is zo rond de 400 graden Celcius, dan is daar een speciale pizza oven voor te koop: http://www.plezierindekeuken.nl/pizza-oven-voor-het-zelf-maken-van-de-lekkerste-pizza-delizia-de-ronde-pizzaoven-van-g3-ferrari-uit-italie
Het beste is natuurlijk pizza te bakken in een echte houtoven, maar dat is een beetje te veel van het goede als je af en toe een pizza bakt (ze moeten 2 uur voorverwarmen).

Als je vooral taarten wilt bakken kijk dan naar een grote oven, zeker met ronddraaiend plateau voor egale garing.

Als je problemen hebt met de garing probeer dan eens langer op iets lagere stand te bakken, dat is voor taarten meestal de oplossing. Bij pizza is het juist goed om kort zo heet mogelijk te bakken, diepvriespizza' s uitgezonderd: houd daar de aanwijzingen op de verpakking aan en verlaag de temperatuur en verleng de baktijd als de pizza niet gaar wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, die zijn er wel. In een combi magnetron oven van ruim 30 liter kun je in het algemeen prima taarten en pizza's bakken. Vaak zijn er speciale programma's voorgeprogrammeerd voor (diepvries) Pizza's. Meestal is het oven deel een heteluchtoven.

Een gemiddelde combi magnetron met grill en oven van ongeveer 32 liter heeft ongeveer de volgende afmetingen H 31 x B 52 x D 49 cm.

De merken Samsung en Whirpool worden in het algemeen goed beoordeelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn dochter heeft een elektrische oven, losstaand. Dus géén magnetron.
Ze moeten dus wel te koop zijn. (Zij is een fervent appeltaartenbakster)

Toegevoegd na 5 minuten:
Bijvoorbeeld:
http://www.kelkoo.nl/p-ovens-146301/severin-to-2058-19860436
Dit is een grote maat.

Er staan genoeg ovens op internet.